Puolet lukuvuodesta selätetty

Vaikka välillä meinasi usko loppua, loma kuitenkin lopulta saapui!

Viime vuonna otin ensimmäisen tentin heti tammikuulle, jolloin jouduin lukemaan paljon jo lomalla enkä kerinnyt irtautua kunnolla opiskelusta. Nyt kun olin koko viime kesänkin töissä, päätin että tänä joululomana en aio opiskella vaan pidän kunnon useamman viikon lepoloman ja koitan välillä olla muuallakin kuin Rovaniemellä. Ensimmäiset lomapäiväni ovat olleet kyllä kiireisiä, kun olen muun muassa suorittanut inhoamani joululahjojen ostamisen. Uskon kuitenkin, että tulee vielä monia päiviä, jolloin ei tarvitse kuin maata ja syödä (mielellään muiden minulle valmiiksi tekemää ruokaa.) Tähän mennessä olen onneksi ehtinyt rentoutua uusimman Seitsemän päivää -lehden kanssa. Voi tuota Kanervan Ilkkaa...

Syksyn aikana sain haalittua 23 opintopistettä kasaan ja olen siihen kyllä aivan tyytyväinen.Tutorointi ja kielikurssien suorittaminen veivät sen verran aikaa ja voimia, että päätin olla tekemättä yhtään aineopintotenttia. Pitää katsella niitä sitten keväällä, kun palaan virkistyneenä  ja aivot nollanneena takaisin oikeustieten pariin.

Rovaniemeltä lähdin maanantaina pariksi päiväksi Ouluun, päätavoitteenani nähdä mahdollisimman kavereita, joista osaa olen nähnyt viimeksi kesällä. Tajusin, että vaikka olin syksyllä hyvin pitkälti vain Rovaniemellä, en nähnyt siellä asuvia kavereita paljoakaan. Kun lähtee Rovaniemeltä pois niin on helppo keskittyä pelkkiin kavereihin, mutta Rovaniemellä turhan helposti keskittyy vain kouluhommiin ja ei muka millään ehdi tehdä kavereiden kanssa mitään. Tiedän missä aion kunnostautua keväällä!

Oulussa vietin kavereiden kanssa aikaa parhaalla mahdollisella tavalla, eli syöden. Paahdettu punakaali kuulosti kummalliselta, mutta maistui hyvältä. 
Tätä tekstiä kirjoittelen junassa. Monien opiskelijoiden tapaan minäkin vietän lomillani useita tunteja junassa istuen. Moni tuntuu hurahtaneen (epäekologisiin) Suomen sisäisiin halpalentoihin, mutta minä luotan vielä VR:ään. Junamatkat Rovaniemeltä Ouluun ja poikakaverin luo Itä-Suomeen vievät paljon aikaa, mutta pidän junassa matkustamisesta. Junassa pystyn sekä työskentelemään että rentoutumaan erityisen tehokkaasti. Tänään aion panostaa siihen rentoutumispuoleen.


Minä ja fuksiaisista tuttu Pörri-Merja toivotamme kaikille rentouttavaa joulua!

Kommentit

Suositut tekstit