Koti?

Heippa, lyhyet koodit muuttolaatikoiden keskeltä. Haastavimpia opiskellussa kaukaa kotoa ovat minulle olleet ehdottamasti muutot ja kaikki se niihin liittyvä pakkaaminen. Muutin kotoa alunperin Ouluun yhdeksi pääsykoekevääksi. Oulusta muutin kesäksi takaisin Kuopioon. Kesän jälkeen muutin Rovaniemelle opiskelemaan Avoimeen yliopistoon ja taas kesäksi kotiin Kuopioon. Keskellä kesää kuulin päässeni sisään tiedekuntaan, mikä tiesi muuttoa syksyllä takaisin Rovaniemelle, kuitenkin eri asuntoon. Tässä asunnossa olen asustanut nyt kaksi lukuvuotta lukuun ottamatta viime kesän pienempää muuttoa kesätöihin Helsinkiin. Nyt luovun tästä asunnosta ja muutan Keski-Suomeen töihin viideksi kuukaudeksi. Tulevan pätkän jälkeen on edessä taas muutto. Kun on kaukana kotoa viihtyvyys on tärkeää. Minulla olisi voinut olla paljon vähemmänkin muutettavaa ja pakattavaa. Olen kuitenkin tahtonut vähän sisustaa ja tehdä  sitä kautta olosta kaukana mukavampaa. Ymmärsin jo hyvin pian ettei minulla opiskeluaikana tule olemaan kotia sanan siinä merkityksessä kuin olen sen aiemmin ymmärtänyt. Asunto, josta nyt luovun on kuitenkin ollut oikein kiva Nukkekoti, pieni ja söpö. Oma koti on askelen lähempänä, olen siitä tosi onnellinen. Jokaisessa muutossa on ollut myös yksi asia, johon olen hieman koukussa. Nimittäin kaiken tavaran läpikäynti ja turhasta luopuminen. Turhaa kertyy yllättävän paljon!  Nyt hipsin vikan tentin kirjojen luo ja elän laatikoiden keskellä vielä viikon. Ulkona sataa eikä sen kautta vireystila ole huippu. No, kahvia koneeseen! :) Tsemppiä sun rutistuksiin!      <3: SS

Kommentit

Suositut tekstit