Ykkösiä ja kauneimpia

Jatkoa edelliselle kirjoitukselleni jossa pohdin eri kouluasteiden oppilaiden välisiä eroavaisuuksia (tai jotain sinne päin).

Olin uimahallin pukukopissa. Viereisillä kopeilla oli kolme arviolta neljäs-viides-kuudesluokkalaista typykkää.

-Kuka on meidän luokan kaunein tyttö?
-Jessika luulee olevansa kaunein. Mut mä en jotenki tykkää siitä yhtään.
-En mäkään. Sen kulmakarvoissa on jotain TOSI ärsyttävää.
-Niin onkin, mäki aina katon niitä. Ja sillä on lisäksi FINNEJÄ.
-Mun mielestä Oona on meidän luokan kaunein.

-Silja polttaa tupakkaa.
-Mä tiesin tuon. Roosa kertoi mulle. Se sano että en sais kyl kertoo tätä mut kerron nyt kuitenki, plaa plaa plaa.
-Jutta kerto mulle, seki sano et mä en sais kertoo tätä.
-Voi HEMMETTI KUN TE PUHUTTE NIIN ISOLLA ÄÄNELLÄ!

Vastaavia keskusteluja käydään varmasti joka ikäryhmässä, aiheet vain vaihtelevat. Sama sävy, sama statusarvo. Mitä vanhempaa sakkia, sen sivistyneempään muotoon teksti voi olla puettuna.

-Olipas Sarilla omantyylisensä mekko viikonloppuna.
-Olipa kyllä. Sari käy ostoksilla hieman...krhm... ERIKOISISSA vaateliikkeissä.
-Sarin mieshän joutui työttömäksi, kuulin Kaisalta. Miksihän täytyy viimeiset rahat laittaa vaatteisiin?

Tai yliopistolla:
-Emmi sai tentistä ykkösen.
-YKKÖSEN? Oikeasti? Eihän kukaan saa ykköstä? Kuka sulle kerto?
-Jaakko, se oli saanut itekkin.
-Ei voi olla totta... ykkönen... Ootko nyt ihan varma?
-Aivan varma. En ensin uskonut mutta näköjään se on totta, Joonakin puhu siitä.
-Huhhuh. Ei hyvänen aika.. me jo luultiin että jokainen sai hylätyn. Kaks läpipäässyttä... mieletöntä....

Kommentit

Suositut tekstit