Asioita, joista ei haluaisi oikein puhua...

...mutta puhun niistä silti.
OSA1.

Ajattelin aloittaa videoblogissani sarjan, jossa puhun asioista, joista ei ole erityisen helppoa tai kivaa puhua. Olen huono jakamaan epäonnistumisiani ja epävarmuuksiani muiden kanssa ja olen lähes aina mielummin vaiti, kun kerron jollekin tuntemattomalle tai puolitutulle syvällisesti elämästäni, vaikeuksistani tai peloistani. Joten tämä video on pieni askel ihmiskunnalle (jne, tiedätte kuinka loppu lauseesta kuuluu).


Toivon todella, että tämä aihe nostaisi esiin jonkinlaista keskustelua, joten kommentoikaa joko videoni kommenttiboksiin tai tänne blogin puolelle herättikö tämänkaltainen video teissä mitään ajatuksia ja jos herätti niin minkälaisia. Minkälaisia epävarmuuksia te kannatte mukananne? Mitkä sanat ovat loukanneet teitä? Mistä kohdasta kehostanne te olette epävarmoja ja mistä se johtuu?  

Vastatkaa myös suurelle hellyydellä ystävänpäivähaasteeseen, tehdään maailmasta yhdessä vähän suloisempi paikka tallustaa. 

Valitkaa rakkaus!
-Janica

PS. Halusin kokeilla kännykkäkameralla kuvaamista, kertokaa myös mielipide siitä! :D

Kommentit

  1. Ala-asteella ja yläasteella sanotut asiat jäävät mieleen vuosiksi. Itselläni se on varmaan ollut paino. En ole ylipainoinen ollut koskaan mutta vähän pyöreähkö. Erityisesti pyöreät kasvot ovat luoneet vaikutelman "ylimääräisistä" kiloista. Itsekin näin pidin mielessäni kymmenen vuotta asioita, joita minulle oltiin sanottu. Välillä ankarin itse olin itselleni. Minä huusin itselleni rumia asioita. Mutta tänä päivänä en enää onneksi muista kuka sanoi mitä ja hiljentänyt äänet päässäni. Olen nyt onnellinen sellaisena kuin olen, ja sopivan tyytyväinen peilikuvaani. Toki tärkeä osa on puolisoni, joka rakastaa minua juuri tällaisena, ei ole enää tarvetta "miellyttää" muita.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista, Henna! Ja on lohduttavaa kuulla sinun kokemuksistasi. Olin todella kahden vaiheilla koko videon julkaisemisen kanssa, mutta nyt tuntuu siltä, että se kannatti! <3

    Se on kyllä niin uskomattoman ihanaa miten paljon yhdenkin ihmisen rakkaus voi saada aikaan! Muutama kaunis sana herkällä hetkellä voi poistaa vuosien negatiivisten ajatusten kierteen! Rakkaus on niin voimakasta ja upeaa sekä kaunista, että sinulla on se. <3 Ja se hetki, kun löytää ne omat ihmiset maailmassa, ne joiden kanssa on hyvä vaan olla, juuri sellaisena kuin on, on niin kullanarvoinen.

    Pohdin paljon sitä, miksi se oma sisäinen ääni ei voisi olla minua itseä kohtaan rakastavampi. Minun sinäinen ääneni on minulle ihan kamalan ilkeä, ankara ja välillä suorastaan julma, mutta muille ihmisille se osaa osoittaa hellyyttä ja huolenpitoa. Kauheaa, että sinunkin sinäinen äänesi on ollut niin kamala! Mutta on huojentavaa kuulla, että sen ilkeys vihdoin vaimenee ja se alkaa puhumaan hellään sävyyn myös sinulle.

    Sanat (ja myös ne sisäisesti sanotut) ovat niin kovin voimakkaita! Joskus sen unohtaa.
    Pitää valita sanansa paremmin. Siinä minun uudenvuodenlupaukseni!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Se julkaistaan mahdollisimman pian.

Suositut tekstit