JUST NYT


HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille mun puolesta!

Jos joku ei ole siis vielä huomannut, niin nyt eletään vuotta 2019! Mä tietenkin toivon ikuisena optimistina, että tää uusi vuosi toisi mun kohdalle kaikkia uusia makeita kokemuksia, iloa, rakkautta ja menestystä. Elämä välillä heittelee kaikenlaista kuraa niskaan, mutta sen takia on keksitty baby wipesit, joilla sen kun vaan suorittaa parit putsaukset ja VOILÁ - etiäpäin, sano mummo lumessa!

Optimismin lisäksi musta on kuoriutunut tälleen Britneytä lainaten "I'm not a girl, not yet a woman" -ikäisenä hetkessä eläjä. Niin kliseiseltä kun se kuulostaakin, mä pyrin oikeesti nauttimaan jokaisesta päivästä pienien asioiden kautta ja tehä JUST NYT kaikkea kivaa ja sitä, mihin mulla on mielenkiintoa ja halua. Tämän mun piirteen takia, ajattelin nyt listata tähän JUST NYT TÄMÄN HETKEN TOP 5 -ASIAT!

Siispä... TÄMÄN HETKEN TOP 5 -ASIAT!!

1. Arki = Lomailu (ainakin jonkinasteinen) on aina kivaa, mutta paluu arkeen on pitemmän lomajakson jälkeen myös kivaa. Mä oon aika rutiini-ihminen, eli tykkään mun omista arjen rutiineista ja sen takia varmaan niihin palaaminenkin on ihanaa. Arjen rutiinihommien top kolmosessa on tällä hetkellä salilla käyminen (shocker), iltavenyttelyt ja sinkkiksien tuijottelu liian myöhään illalla.

2. Joulukuusi = Luit aivan oikein! Meikällä on joulukuusi vielä koristamassa asuntoa, koska I can. Se on vaan niin jotenkin ihana - tuo valoa ja iloa (?) mun pikku kämppään. Perustelen tätä kylläkin ehkä muille sillä, että olin noin kuukauden poissa Rovaniemeltä joululomalla, jolloin en siis nähnyt tätä kyseistä kaveria ollenkaan. Nyt sitten otan tämän kuukauden ns. takaisin! Eli kaverit, jos tää mun joulukuusi on vielä helmikuussa pystyssä, niin mulle saa vinkata, että olis ehkä aika viedä se kesäunille...

3. Pakkanen = Kyllä, siihen tottuu. Viime viikolla pakkanen huiteli about -25...-30 asteen välillä, joten tämän hetkinen about -17 tuntuu oikeasti lämpimältä. Okei, tän tottumisen ehkä ymmärtää, mutta miksi tämä päätyi mun TOP 5 -asioihin? Helppo vastaus. Kun on about se 20 astetta pakkasta, saa pukea toppavaatteet. Tän TOP-kohdan otsikkona siis ehkä pitäis olla toppavaatteet.. mutta syy-seuraus-suhde ja niin edelleen. Elämä on hienoa toppavaatteissa, that's it.

4. Säähän liittyen jatketaan, eli talvi = Jep. Tälleen aina pk-seudulla eläneenä voi sanoa, että sellasta "kunnon" talvea ei ole päässyt viettämään ikuisuuksiin. Mulla on edelleen joka aamu täällä Rovaniemellä sellanen fiilis aamusin, että on pakko kattoa ulos millanen sää on, jotta tietää esim. millaset kengät voi laittaa sinä päivänä jalkaan. Sitten tän aivotyöskentelyn kautta muistankin, että hei täällähän on koko ajan pakkasta, niin tätä probleemaa ei edes tarvitsis miettiä joka aamu. Jos et tajunnut tätä probleemaa, niin oot varmaan pohjoisen kasvatti. Tarkotan tällä lähinnä sitä, että etelässä kun herää "talvella" lähteäkseen kouluun/töihin, niin koskaan ei oikeen tiedä, että onko ulkona a) lunta, b) räntää, c) vettä vai d) jotain noiden edellisten sekotusta (tai vielä mehukkaampaa, aamulla lunta, päivällä räntää ja illalla vettä). Summa summarum, täällä on ihanaa, että ulkona oleva sääilmiö on aika stabiili.

5. Viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä.. haalarit = Ne on vihdoin saapuneet! Pidettiin heti opiskelukavereiden kanssa kunnon mummoilut, eli vietettiin lauantai-ilta lattialla ringissä merkkejä ommellen ja teetä juoden. Haalarit on kyllä sellanen odotettu juttu, ainakin mulle, että ne päällä tekis mieli vaan vähän hengailla. Tässä on tullut pari kevättä vietettyä pääsykoekirjojen parissa ja seurattua sivusta kun jengi heiluu vappuna joka paikassa haalareissaan niin onnellisina skumppalasi kädessä. Viime vappuna päätinkin, että seuraavan vuoden vappuna meikä vetää vaikka jonkun toisen haalarit päälle ja menee messiin heilumaan! Turned out, nyt saan vetää ihan ikiomat haalarit jalkaan ja mennä vappupöhinään mukaan, niin siistiä!

TOP TOP TOP TOP TOP tunnelmiin!

Ciao <3

Johanna

Kommentit

Suositut tekstit